Hjem / Ny DG elev? / Slotskollegiet / Du er ikke alene!

Du er ikke alene!

Der flytter jo nye venner ind, som du endnu ikke kender. Når man bor sammen, etableres der – næsten som på efterskole – helt særlige, tætte bånd og venskaber, som du efterfølgende vil kunne tage med dig ud i livet.

En af gymnasiets erfarne studievejledere – Pernille – har jævnligt sin gang på kollegiet. Så hjælp til lektier, det praktiske, et blødt hjerte og en stærk skulder er altid lige i nærheden.

…Og vil du gerne have din værelseskammerat fra efterskolen med – ja så har vi også værelser der er velegnede til at rumme to.

Vi tilbyder desuden et hav af forskellige traditioner og sociale aktiviteter udenfor normal skoletid sammen med alle dine mange skolekammerater fra gymnasiet – så du skal nok få travlt…på den gode måde.