Hjem / DG elever! / Fra DG til elev / Praktisk info / Chokoladefabrikken

Chokoladefabrikken

Hver uge har den enkelte elev et antal skriftlige opgaver, som skal afleveres til faglærerne. Langt de fleste elever afleverer heldigvis disse skriftlige opgaver til tiden.

Hvis en elev ikke afleverer sine ugentlige opgaver til tiden, henvises eleven til “Chokoladefabrikken”, som “holder åbent” hver tirsdag i Aktivitetsmodulet kl. 12.15-13.00 og om eftermiddagen fra kl. 15.00.
Intentionen er, at eleven så skriver sine manglende afleveringer på dette tidspunkt, og først har fri, når de er afleverede.

Chokoladefabrikken har fået sit navn efter et radio-satire-program, der kørte fra 2001 til 2002 på P3.
Programmet blev lavet af Rune Tolsgaard og Esben Pretzmann, der er tidligere elev på DG

Programmet handlede om Chris, der hver dag ringede til sin chef, for at forsøge at få fri fra arbejde, hvilket dog aldrig lykkedes. Eksempler på undskyldninger:

Jeg er faldet ned med en flyvemaskine i nat, chef

Der er nogen, der har stillet et 10-meter højt ringbind udenfor min dør i nat, chef

Så kom jeg til at indånde en fugl”, “det var sådan en lille solsort

Jeg har lige fået besøg af Poul Thomsen, ham kender jeg slet ikke

Jeg var oppe hos min læge i går, og han sagde jeg snart skal dø

Vi kalder vores “skrivefængsel” for Chokoladefabrikken fordi “medarbejderne” ofte har lignende dårlige undskyldninger for ikke at have afleveret deres skriftlige opgaver til tiden.

For en god ordens skyld: Alle “overlever” et job på Chokoladefabrikken!