Biblioteket

Biblioteket på Dronninglund Gymnasium fungerer som studiecenter med god plads til at arbejde individuelt eller i grupper. Biblioteket har en stor samling af faglitteratur til hjemlån og en samling af håndbøger, der er beregnet til brug på stedet. I et hjørne i biblioteket findes en skønlitterær ”hule”. Her finder du skønlitteratur på dansk, engelsk, tysk, fransk og spansk. Der er både romaner, digte, noveller og antologier.
Bibliotekaren, Carina Hydén, står til rådighed med råd og vejledning til at finde rundt i samlingen og til at bistå med søgninger, men i princippet skal du selv kunne bruge biblioteket.

Der vil i skoletiden blive undervist i biblioteksbrug på forskellige niveauer gennem hele gymnasietiden.

Bibliotekaren er også behjælpelig med at bestille materialer hjem fra andre biblioteker til afhentning på DGs bibliotek. På forespørgsel kan der også bookes tv-udsendelser til brug i forbindelse med undervisningen.

Du kan få råd og vejledning af vores bibliotekar, Carina Hydén Lauritsen mandag, onsdag og fredag på biblioteket, og du er altid velkommen til at skrive til hende på Lectio (CH).

Kontakt Carina på ch@drlund-gym.dk eller telefon 40 79 30 44

Relevante links